2012/08/07

Want To


這首歌是Sky Ferreira的Obsession,
放這個版本的影片完全是因為私心的關係 XDDDDD
前幾天聽到這首歌,
覺得有些地方實在是發人深省(?!) =P


Listen up I'm gonna' tell you bit about myself
I got a situation, ain't concerning nobody else
Just you and what you can do for me

I had the life of ordinary, I spat it out
Now my condition's kind of scary, I need you now
Not love but I need something else

So here's my confession
This time, this time
Don't just want you to love me
I want to be your obsession
This time, this time
Want my name on the marquee

I want you (to want me)
I want you (to need me)
I want you 
To hear my confession
I want to be your Obsession

I'll fixate you, till you never let me go
So I can feed your addiction in the stereo
I could be just your type of high
(I can give what you like)

Your talkin' bout' the narcissism that's in Hollywood
I'm lovin' myself, but what I need's for you to feel good
Let go, let the music just take control

Ain't nothing wrong with OCD
Long as it's for me, long as it's for me
Ain't nothing wrong with OCD
Long as it's for me, long as it's for...


這首歌讓我想到很多東西其實,
尤其是副歌我加粗的那一整段,
完全連接到我很久以前就想說的東西。


還記得在看Fifty Shades of Grey的時候,
Christian和Ana說過"I want you to want to please me."嗎?
我覺得這句話很完整的表達了某種程度的渴望,
而這種渴望唯有透過這樣子的、
看似複雜無比的描述方法,
才有辦法說得清楚。
但是這樣複雜的說法卻可以簡潔的表達出心中更複雜的想法,
我覺得這樣子的說法還蠻可愛的 =)


另外就是一張Tumblr的圖片(↓)
非常簡單明瞭,
但是又以一種不會咄咄逼人的急迫性表明了自己的想法。
雖然在說出"我想要你想要我"這類的話的時候,
通常就表示自己已經輸了,
因為正常來說只有付出比較多的人才會說出這樣的話,
可是當真的把這些話吐出來、寫出來、打出來的時候,
真的會有種莫名的解脫感 =P
因為事實就是如此,
擺脫一切偽裝和客套,
我要的就是這些,
你能不能給我?


但是我比較貪心,
對我來說,
我想要的不僅如此。
我不只希望他想要我、需要我、愛我、懇求我,
我想要他想要這麼做。
總地來說,
我的概念和Christian Grey比較類似一點點,
但是我想要的東西和他不一樣 XD
(↑這句簡直廢話 XDDDDD)


I don't merely want him to control me;
I want him to want to control me.


所以其實這才是最tricky的地方,
對一個layperson來說,
再怎麼開導、怎麼訓練,
最高的等級可能也只達得到前者吧......
(除非去啟蒙一個潛在同好 XD)
但是我真正想要的其實是後者 =(
所以這是最大的矛盾點,
TTWD這件事,
什麼都不說,
就兩個都得不到,
要是說了,
就只得得到前者。
但是這兩者的感覺其實是差很多的......
偏偏那種天生有慧根一點就通的layperson又太少,
整個很讓人不知所措 =P


不過Angel Clare最近好可愛 <3
所以先寬待他一點,
這個問題我可以自動往後推遲,
以後再好好考慮 XDDDDD

艾若

1 則留言: